Wednesday, April 14, 2010

entry ini untuk seorang sahabat aku - kay!


sahabat,
aku faham jalan cerita hidupmu
dari zaman anak2 hingga kini
cuma nasib tidak menyebelahi aku
nasib lebih menyebelahimu
sahabat,
sungguh aku tumpang bahagia
walaupun dulu pada mulanya
aku cemburu dan rasa sakit hati
yang amat sangat tapi kini
keikhlasanmu membuat aku sedar
betapa sucinya hatimu
sahabat,
betul kata katamu dulu
masa akan mengadili dan memberitahu
segala galanya dan kini semuanya telah pun
terjawab dan aku amat2 menghormatimu.
sahabat,
aku sesungguhnya tumpang rasa sedih
bilamana dalam proses untuk menjadi
tetamu ALLAH buat kesekian kalinya
kamu diuji dengan ujian yang maha besar.
sahabat,
andai aku punya kuasa
akan aku buat apa saja terdaya
demi maruah dan keluargamu
yang seakan keluargaku.
sahabat,
aku mendoakan ketabahan hatimu
dlm mengharungi dugaan ini
percayalah aku akan selalu berada
dekat denganmu dlm waktu susah & senangmu.
betapa murninya hatimu walau dlm keadaan begitu masih sanggup mendoakan org2 yag menganiaya dan memfitnah dirimu - seperti katamu ALLAH MAHA TAHU segalanya.

No comments:

Post a Comment